Severa

Prosjektstyring i Visma net ERP
MacBook mockup

For deg som fakturerer timer

Severa hjelper deg med å administrere ressursbruk og tidsplanlegging på en effektiv måte, samtidig som du alltid har stålkontroll på lønnsomhet og risiko.

Prosjektstyringssystemet er et alt-i-ett-verktøy, og knytter sammen salg, prosjektadministrasjon, timeføring og fakturering. Du får kontroll på pengene som går ut, og penger som kommer inn. Systemet sørger for at du leverer prosjektene dine til rett tid, innenfor budsjett og med høy kvalitet.

Funksjonalitet

Ressursplanlegging

Det er oversiktlig å se hvor du må ta inn eller kutte ressurser i tide, slik at du kan øke lønnsomheten. Full oversikt over utnyttelsesgraden, både i nåtid og i fremtiden.

Merk at ressurser kan være både essensielt utstyr og brukere. Det er oversiktlig å allokere ressurser for prosjekt, basert på kompetanse og gjøre analyser av ressursene.

Prosjektplan

Følg salgsstatus, opprett aktiviteter for oppfølging og lag tilbud til kunder. Så fort et tilbud er signert, opprettes prosjekt- og faktureringsplan automatisk.

  • Prosjektoversikt for prosjektleder og ledelse
  • Salgsoppfølging
  • Kundeoversikt og kontakter
  • Faste prosjektmaler
  • Gantt-visning
  • Tidsplaner og prissetting
  • Markedssegmentering
  • Integrasjon med Brønnøysundregisteret

Timeregistrering

I Severa er det enkelt å føre timer på kunder, prosjekt eller internt – enten på desktop eller i appen. Her kan du også legge inn reiseregninger og utlegg.

  • Verdi på timer
  • Dagsvisning og ukesvisning
  • Inntekter, marginer og kostnader
  • Hold deg oppdatert rett fra mobil
  • Utlegg
  • Rolleoversikt
  • Godkjenning av timer
  • Flexisaldo
  • Overtid

Fakturering

Støtte til at fakturagrunnlaget hentes ut automatisk, slik at du kan fakturere med få tastetrykk. Dette inkluderer timepris, fastpris, repterende fakturering, ulike mva-satser og valutaer.

  • EHF-faktura
  • Fakturakontroll
  • Maler for ulike prosjekter eller avdelinger

Rapportering og innsikt

Lag dine egne rapporter, basert på for eksempel lønnsomhet, ressursbruk eller fakturering og inntekter.

Rapporter og dashboards kan bygges individuelt rundt forskjellige KPIer basert på roller. Disse kan legges til i dashbordet ditt og deles med kollegaer. Severa kan kombineres med rapporteringsverktøyet OneStop Reporting.

  • Rapportgenerator
  • Sett KPIer som passer din bedrift
  • Startsider og dashboards
  • Kan kombineres med OneStop Reporting

Du er kanskje også interessert i

Effektiviser fakturahåndteringen med avansert dokumenthåndtering

Slik er overgangen til Visma net ERP

Kritisk med ESG- og bærekraftsrapportering i byggebransjen

Lurer du på noe, eller ønsker du en demo av løsningen?
Kontakt oss

Når du oppgir dine personopplysninger ovenfor, vil Visma behandle disse i samsvar med vår personvernerklæring.

Alle våre skytjenester har en AI-chatbot som er tilgjengelig 24 timer i døgnet.

Mellom kl. 09:00–15:00 kan du også chatte direkte med våre produkteksperter eller din Visma Partner.

Start Chat med oss i høyre hjørne.

Eller besøk vårt kunnskapssenter for nyheter, brukertips og fagartikler om alle våre produkter