Severa

Prosjektstyringssystemet for deg som lever av å fakturere timer.
MacBook mockup

Alt i én løsning

Med Severa, behøver du kun å forholde deg til ett verktøy. Severa knytter sammen alt fra innsalg, oppgaver, timer og fakturering, til ferie, fravær, analyse og rapportering. Det etterlater mer tid til de viktige oppgavene i bedriften.

Du kan tildele oppgaver, overvåke fremdrift, og administrere ressursbruk og tidsplanlegging på en effektiv måte, samtidig som du alltid har stålkontroll på lønnsomhet og risiko.

Systemet passer for bedrifter som lever av å selge arbeidstimer og som har over ti ansatte.

Funksjonalitet

Ressursplanlegging

Det er oversiktlig å se hvor du må ta inn eller kutte ressurser i tide, slik at du kan øke lønnsomheten. Full oversikt over utnyttelsesgraden, både i nåtid og i fremtiden. Merk at ressurser kan være både essensielt utstyr og brukere. Det er oversiktlig å allokere ressurser for prosjekt, basert på kompetanse og gjøre analyser av ressursene.

  • Alloker ressurser for prosjektet.
  • Alloker ressurser basert på kompetanse.
  • Ressursoversikt.
  • Ressursanalyse.

Prosjektplan

Følg salgsstatus, opprett aktiviteter for oppfølging og lag tilbud til kunder. Så fort et tilbud er signert, opprettes prosjekt- og faktureringsplan automatisk.

  • Prosjektoversikt for prosjektleder og ledelse
  • Salgsoppfølging
  • Kundeoversikt og kontakter
  • Faste prosjektmaler
  • Gantt-visning
  • Tidsplaner og prissetting
  • Markedssegmentering
  • Integrasjon med brønnøysundregisteret

Timeregistrering

I Severa er det enkelt å føre timer på kunder, prosjekt eller intert – enten på desktop eller i appen. Her kan du også legge inn reiseregninger og utlegg.

  • Verdi på timer
  • Dagsvisning og ukesvisning
  • Inntekter, marginer og kostnader
  • Hold deg oppdatert rett fra mobil
  • utlegg
  • Rolleoversikt
  • Godkjenning av timer
  • Flexisaldo
  • Overtid

Fakturering

Støtte til at fakturagrunnlaget hentes ut automatisk, slik at du kan fakturere med få tastetrykk. Dette inkluderer timepris, fastpris, repterende fakturering, ulike mva-satser og valutaer.

  • EHF-faktura
  • Fakturakontroll
  • Maler for ulike prosjekt eller avdeling

Rapportering og innsikt

Lag dine egne rapporter, basert på for eksempel lønnsomhet, ressursbruk eller fakturering og inntekter. Rapporter og dashboards kan bygges individuelt rundt forskjellige KPIer basert på roller. Disse kan legges til i dashbordet ditt og deles med kolleger. Severa kan kombineres med rapporteringsverktøyet OneStop Reporting.

  • Rapportgenerator
  • Sett KPIer som passer din bedrift
  • Startsider og dashboards
  • Kan kombineres med OneStop Reporting

Reklame- og kommunikasjon

Følg salgsstatus, opprett aktiviteter for oppfølging og lag tilbud til kundene dine. Få ordentlig oversikt over pågående prosjekter og inntekter på alle kunder, samt kommende aktiviteter og potensielle salg. Sett opp integrasjon med Google Drive for enda bedre samhandling. Selgere og prosjektledere har kontroll på hvilke ressurser som har ledig tid i hvilke perioder.

Ingeniør- og arkitektkonsulent

Du kan allokere ressursene dine automatisk eller manuelt. Allokér ressurser på de enkelte fasene med enkel timeallokering så du ikke overskrider timebudsjettet ditt.

Allokér også ressurser basert på kunnskap, og finn enkelt frem til de ressursene du trenger ved å legge inn nøkkelord på de ulike brukerne. Se hva som er fakturert, hva som ligger til fakturering, og ikke minst hva som tilsynelatende skal faktureres, men likevel ikke har blitt det. Lag egne KPIer som du tilgjengeliggjør for alle medarbeiderne, og bli enda mer strategisk med produktivitetsrapporter.

IT-bedrifter og tekniske konsulenter

Timefør på kunde, prosjekt eller internt – enten på desktop eller i appen. Legg inn reiseregninger og utlegg. Alle registrerte timer overføres direkte til fakturering og regnskap.Lag egne KPIer og gjør dem tilgjengelig for alle medarbeiderne.

Lag dine egne rapporter, basert på for eksempel lønnsomhet, ressursbruk eller fakturering og inntekter. Opplev fleksibel prissetting, enten det er fast- eller timebasert pris. Velg pris per rolle, fase eller person. Lag egne KPIer og gjør dem tilgjengelig for alle medarbeiderne.

Dette sier kundene våre om Severa

– Jo bedre oversikt, desto lettere er det å styre prosjektene og instruere selgerne til å selge inn riktig forventning.
Runar Sand - Konsulentleder
Braathe Gruppen
– Tidligere hentet vi manuelt ut tall og la dem inn i Excel. Det var en tidkrevende prosess. Nå tar det noen sekunder å få oversikt.
Jan Thore Nalum - Leder for produksjon og design
Fjuz
– Jeg har halvert tiden jeg bruker på å kontrollere, godkjenne og fakturere innkommende timer. Det er enkelt å sortere på prosjekt, konsulent og kunde.
Tanja Lamer - Konsulentleder
Move AS
– Ressursmodulen er hjørnesteinen i løsningen. Ressurs og fakturerbare timer hører sammen. Vet du ikke hvilke belegg du har, vet du ikke hva du har til salgs!
Jens Petter Reinertsen - Daglig leder
Skarpe