Halverte tiden på å kontrollere, godkjenne og fakturere innkommende timer

Når et konsulentselskap med 81 ansatte skal omsette for 360 millioner kroner, sier det seg selv at de trenger smidige løsninger som gjør det enkelt å jobbe effektivt. Det norske konsulentselskapet Move AS, oppnådde stor gevinst ved å bytte prosjektstyringsverktøy til Severa.
– Systemet er veldig brukervennlig. Når du fører timer kan du bruke forrige arbeidsdag som mal. Terningkast 8!

Tanja Lamer er konsulentleder i Move AS. De hadde lenge slitt med å finne en løsning som matchet behovene deres, etter flere år i tunge system. De trengte et godt timeføringssystem integrert i økonomisystemet, hvor konsulentene kunne føre timer på farten. Heldigvis ble ønskene oppfylt da de fant Severa.

– Vi bruker Visma net Financials til regnskapet, og ble raskt interessert da vi fikk muligheten til å teste ut integrasjonen til Severa.  Løsningen så ut til å være enkel å tilpasse og skalere opp, og vi kan koble på nye moduler etterhvert som vi trenger det. Det er fortsatt mye funksjonalitet i systemet som vi ikke bruker ennå.

Bli kjent med Severa

Om Move AS

Move er spesialister på IT-infrastruktur, IT-driftstjenester og løsninger til virksomheter i hele Norge. Move bidrar til å gi  virksomheter IT-løsninger som er kostnadseffektive, sikre, fleksible og tilgjengelige, og som er basert på det beste markedet har å tilby av kompetanse, teknologi og tjenester. Informasjonsselskapet med sine 106 omsatte for over 614 MNOK i 2022.

Bli kjent med Move AS

Oversikt og fleksibilitet med timeregistrering i app

Move har over 60 brukere i Severa Project Management. Både ledere og ansatte registrerer timer, og de opplever at det gir god fleksibilitet i å kunne gjøre det både på web og i app. Det å ha rask og intuitiv tilgang til oversikten over egne timer og resultater, i tillegg til å kunne gjøre registreringer på farten, har gitt stor gevinst.

– Personlig har jeg halvert tiden jeg bruker på å kontrollere, godkjenne og fakturere innkommende timer. Nå slipper jeg å sitte i helgene, eller langt på kveld ved månedsslutt. Det er enkelt å sortere på prosjekt, konsulent og kunde, og se hva som eventuelt mangler. Det er jo flere ledd her – fra timeregistrering til godkjenning, til fakturering og så godkjenning igjen, så vi har flere muligheter til å fange opp avvik, forteller Lamer.

Severa

Severa er et prosjektstyringsverktøy for bedrifter som lever av å selge timer. Systemet er et alt-i-ett-verktøy, og knytter sammen salg, prosjektadministrasjon, timeføring og fakturering. Det gjør det enkelt for deg å ha kontroll på penger som går ut, og penger som kommer inn. Slik sørger systemet for at du leverer prosjektene dine til rett tid, innenfor budsjett og med høy kvalitet.

Bli bedre kjent med Severa

Skreddersyr rapporter etter behov

Timeregistreringen er ikke det eneste positive som har kommet fra Severa Project Management. Systemet lar deg også lage egne, skreddersydde rapporter. Slik kan Lamer hente frem det hun selv ønsker å se, og jobbe seg videre derfra.

Rapportene bidrar til at konsulentene tar strategiske og økonomiske beslutninger som ganger selskapet. De får se hva som er ført av inntekter opp mot hva som er fakturert. Slik har de full oversikt over faktureringsgrad, og hvor mye tid som har gått til kurs, kompetanseheving og salgsmøter. Ved å se hva de har brukt tid på, kan de planlegge deretter.

– Jeg vil definitivt anbefale Severa! Det er enkelt og greit å jobbe med når du kommer inn i det. Det at jeg kan gå inn og definere mine egne rapporter, ut fra hva jeg ønsker å se? Det er kjempelett! Mye bedre enn standardrapporter.

Levert av Cloud Connection

Cloud Connection består av flere erfarne selskaper som har gått sammen for å bli din totale samarbeidspartner innen ERP, HRM og CRM i Norge og Sverige. Tusen takk til Cloud Connection, en av våre mange leveransepartnere. De har levert og implementert Severa for Move.

Les mer om Cloud Connection