Et HR-system for kundene dine

MacBook mockup
Kontroll på timer og fravær er viktig, men tjenester knyttet til HR er også en potensiell inntektskilde.

Med Dottie HR får kundene dine bedre innsikt i dataene sine og kan følge mer nøye med på utviklingen. Dottie HR automatiserer rutinemessige oppgaver, og gir også mer tid til verdiskapende og strategisk arbeid mellom deg og kundene dine.

Funksjoner for kundene dine

For medarbeidere

Signering med BankID

Få ansattavtaler direkte fra systemet med varsling på e-post.

Du signerer digitalt med BankID, og avtalene blir automatisk arkivert.

Ferie og fravær

Som ansatt kan du enkelt registrere fravær og søke om ferie direkte i kalenderen.

Systemet regner ut resterende feriedager automatisk, og leder får påminnelser om henvendelser fra ansatte.

Tilgang til å se og oppdatere egen informasjon

De ansatte kan selv se og endre sine opplysninger inne i Dottie HR.

Oversikt over kurs og kompetanse

Se og vedlikeholde egen kompetanse inkludert mulighet for å knytte til .

Det er mulig å sette utløpsdato på kompetanse med varsling når utløpsdatoen nærmer seg.  

Dokumenter og avtaler samlet på ett sted

Enkel oversikt over alle dokumenter tilknyttet arbeidsforholdet som for eksempel arbeidsavtaler og lønnsbrev.

Informasjon fra selskapet

Få viktig informasjon og varslinger fra selskapet på ett sted. 

For HR-ansvarlig

Sikkerhet

Alle data blir lagret i Norge, og du slipper å bekymre deg for hvordan dataen blir behandlet.

Systemet tar back-up av all informasjon og krypterer data, både ved lagring og under overføring.

GDPR

Dottie HR gjør det enkelt å følge kravene til GDPR.

Systemet har en automatisk slette-policy, og det er enkelt for ansatte å få innsyn i egen informasjon.

Fellesdokumenter

Alle ansatte får tilgang til informasjonen på ett og samme sted. Dokumenter lastes opp til et felles område, med link til Google Workspace eller SharePoint.

Du kan legge inn kurs og kvalifikasjoner for de ansatte med utløpsdato, og skru på lesekrav for å sørge for at alle får med seg det viktigste.

Alle dokumenter kan leses direkte i nettleseren.

Dashboard

Et oversiktlig HR-dashboard gir deg tilgang til alle nøkkeldata som hjelper deg når du skal ta viktige beslutninger.

Du får raskt overblikk over bedriften og ansatte., og oppgaver og hendelser.

Oversikten varierer basert på tilgangsroller.

Innsikt

Se bedriftens utvikling over tid ved å følge med på statistikk og trender.

Du kan se og hente ut grafer, statistikker og oversikter til ditt verdifulle HR-arbeid.

Det gir deg innsikt i alders- og kjønnsfordeling, vekst eller reduksjon i antall medarbeidere og statistikk på avdelingsnivå.

On- og offboarding

Ved ansettelser er det enkelt for ledere å sette i gang onboardring.

Lag skreddersydde sjekklister, hvor hvert steg har en tilegnet ansvarlig som får tildelt roller, tidsfrister, og relevante påminnelser automatisk i systemet.

Du kan også lage egne sjekklister til for eksempel sykefraværsoppfølging og lønnsjustering.

Organisasjonsstruktur

Sett opp en organisasjonsstruktur som gjør det enkelt for alle i selskapet å få oversikt. Du kan enkelt gjøre endringer ved å bruke dra-og-slipp-funksjonaliteten.

Sykefraværsoppfølging

Ved bruk av sjekklister med frister blir det enklere å følge opp medarbeidere som er sykemeldt.

Informasjon til medarbeiderne

Bruk nyhetsveggen til å dele nyheter, viktig informasjon og påminnelser med alle i selskapet.

Sett opp rutiner i selskapet ved hjelp av sjekklister

Lag egne sjekklister for ulike oppgaver i selskaper. Tildel sjekklisten til en leder eller medarbeider slik at de får påminnelser om oppgaver som skal løses.

For daglig leder

Tilgangsstyring

Leder legger inn hvilke rettigheter medarbeidere har i systemet, og hvilke roller som har hvilke ansvarsområder, slik at personvernpolicies ivaretas.

Alle i bedriften kan få tilgang, som tilpasses etter behov.

Hold bedriften organisert!

Få full oversikt over hvem som jobber hvor.

Trenger dere å gjøre endringer, er det bare å gjøre det direkte i løsningen med intuitiv dra-og-slipp funksjonalitet.

Sett opp eget organisasjonskart for avdelinger med ledere og ansatte – rett i systemet.

On- og offboarding

Ved hjelp av sjekklister blir det enklere å onboarde og offboarde nye medarbeidere. Sjekklistene settes opp med frister og varslinger slik at det er enkelt å sørge for at man ikke glemmer noe i prosessen.

Oversikt over kurs og kompetanse

Enkel oversikt over medarbeidernes kurs og kompetanse. Gjennom bruk av utløpsdato kan du følge opp når det nærmer seg tid for å fornye.

Medarbeidersamtaler

Gjennomfør medarbeidersamtaler med dine medarbeidere ved å bruke en mal selskapet har satt opp. Her får du forslag til hyppighet og til spørsmål som bør gjennomgåes i samtalen.

Lønnsjustering

Gjennomfør lønnsjusteringen direkte i Dottie HR. Sett opp et budsjett for oppgjøret og se hvilket utslag lønnsendringene gjør. Når lønnsoppgjøret er ferdig kan du sende ut lønnsbrev direkte fra systemet.

Oversikt over utstyr

Hold oversikt over hvilke ansatte som har fått utdelt hvilket utstyr.

Fordelene kundene dine får ved kombinasjonen av lønnssystemet Payroll og Dottie HR kort forklart:

All informasjon som kunden legger inn i Dottie HR overføres automatisk til Payroll slik at de ikke trenger å legge inn samme informasjon flere steder.

Ved å ta i bruk Payroll, Dottie HR og andre funksjoner, kan ansatte og ledere involveres i enda flere HR- og lønnsrelaterte oppgaver. I tillegg til HR-systemet, får kunden mulighet til å la ansatte føre timer, reiser og utlegg, samt se lønnsslippen sin - alt med én og samme pålogging i én meny hvor all informasjon finnes. Ikke minst, er systemene samlet slik at kunden kan få support og hjelp på ett sted.

Fordelene byrået ditt får når kunden bruker Payroll og Dottie HR kort forklart:

Automatiseringen fører til at du og kundene dine kan droppe de evig repeterende og manuelle oppgavene, og heller bruke tiden på å jobbe mer innsiktsfullt og strategisk.
  • Sikrere informasjonsflyt mellom byrået ditt og kundene deres.
  • Når ansatte og kunden kan legge inn data selv, kan byrået bruke mindre tid på å innhente informasjon.
  • Du bistår kunden med rådgivning knyttet til HR-oppgaver.
Lurer du på noe, eller ønsker du en demo av løsningen?
Kontakt oss

Når du oppgir dine personopplysninger ovenfor, vil Visma behandle disse i samsvar med vår personvernerklæring.

Alle våre skytjenester har en AI-chatbot som er tilgjengelig 24 timer i døgnet.

Mellom kl. 09:00–15:00 kan du også chatte direkte med våre produkteksperter eller din Visma Partner.

Start Chat med oss i høyre hjørne.

Eller besøk vårt kunnskapssenter for nyheter, brukertips og fagartikler om alle våre produkter